۱۳۸۸ دی ۱۰, پنجشنبه

چگونگي تبديل منفي‌ها به مثبت‌ها

قسمت سوم

در 2 شماره قبل جمعا چهل سوال آورديم كه اگر به آنها پاسخ مي‌داديد خيلي چيزها برايتان روشن مي‌شد اكنون كه مي‌بينيم استقبال گسترده‌اي از سوالات داشتيد در اين شماره چهل سوال ديگر آورديم، كه به نظرم مي‌تواند به خودشناسي شما كمك كند. قاعدتا ايده‌آل‌ترين جواب به همه اين پرسش‌ها، بايد مثبت باشد، البته ما انسان هستيم و ممكن است كه به بعضي از اين سوال‌ها، جواب منفي بدهيم. در شماره‌هاي آينده بخشي از عملكرد بعضي از شما عزيزان را كه توانستيد پاسخ‌هاي منفي را به مثبت تبديل كنيد، خواهيم آورد. تجربه‌هاي عملي ناب شما، زيور اين وبلاگ كاغذي خواهد بود، كافي است به وبلاگ كاغذي مراجعه كنيد و يك كامنت بگذاريد، يا حتي نامه بفرستيد و پشت پاكت ذكر كنيد مربوط به مطلب وبلاگ كاغذي.

1- آيا با گوش دادن به موسيقي دلخواه خود به ياد خدا مي‌افتيد؟

2- آيا امروز با توجه به رضايت خدا از انجام كاري كه مايل به انجامش بوديد پرهيز كرده‌ايد؟

3- آيا در طي ماه گذشته كاري در جهت قدرداني از كساني كه به گردن شما حق دارند انجام داده‌ايد؟

4- در ماه اخير موردي به ياد داريد كه با شنيدن انتقاد سعي در اصلاح خود كرده باشيد؟

5- آيا امروز با توجه به رضايت خدا سعي داشته‌ايد در رفتار يا اعمال خود تغييري ايجاد كنيد؟

6- آيا برنامه‌اي براي كنترل ولخرجي خود داريد؟

7- آيا امروز كاري در جهت مبارزه با اسراف انجام داده‌ايد؟

8- آيا در حال حاضر با نقطه‌ضعف به خصوصي در حال مبارزه هستيد؟

9- آيا طي هفته گذشته باعث خوشحالي كسي شده‌ايد؟

10- آيا در آخرين فيلمي كه ديديد توانستيد يك نكته معنوي پيدا كنيد؟

11- آيا اطرافيان بيشتر شما را اهل عمل مي‌دانند تا حرف؟

12- آيا طي چند روز اخير مبارزه‌اي عليه حس حسادت داشته‌ايد؟

13- آيا معمولا قبل از سير شدن كامل دست از غذا خوردن مي‌كشيد؟

14- آيا روزانه مدتي را صرف ورزش يا پياده‌روي مي‌كنيد؟

15- آيا طي هفته گذشته از اينكه كاري را خلاف رضايت خدا انجام داده‌ايد پشيمان شده‌ايد؟

16- آيا در محل كارتان از شما راضي هستند؟

17- آيا اشخاصي كه با شما زندگي مي‌كنند از رفتار شما راضي هستند؟

18- آيا وقتي انتقادي از شما مي‌شود بدون برخورد و واكنش آن را مي‌شنويد؟

19- آيا در ماه اخير موردي را به ياد داريد كه به اشتباهي اعتراف كرده باشيد؟

20- آيا سعي مي‌كنيد هنگام صحبت كردن با ديگران حالت تندي و پرخاش نداشته باشيد؟

21- آيا گفتارتان با ديگران با نزاكت و ادب بوده و كلمات خارج از نزاكت به كار نمي‌بريد؟

22- آيا معمولا سعي مي‌كنيد از مردم گله و شكايت نكنيد؟

23- آيا وقتي امانتي از كسي نزد شماست سعي داريد هر چه زودتر آن را به صاحبش برگردانيد؟

24- آيا با دوستان قديميتان رفت و آمد داريد؟

25- آيا نام همسايه‌هاي خود را مي‌دانيد؟

26- آيا در ماه اخير به ياد داريد نكته‌اي مثبت از كسي ياد گرفته باشيد؟

27- آيا به ياد داريد در پانزده روز اخير از كسي نزد ديگري تعريف و تمجيد كرده باشيد؟

28- آيا در گوش دادن به موسيقي، به اثر آن بر روح نيز توجه مي‌كنيد؟

29- آيا در هفته اخير ابراز علاقه شديد نسبت به همسرتان كرده‌ايد؟

30- آيا معمولا قسمت خوب غذا را به همسرتان تعارف مي‌كنيد؟

31- وقتي كسي را نصيحت مي‌كنيد آيا توجه داريد خودتان خلاف آنچه مي‌گوييد عمل نكنيد؟

32- آيا در حال حاضر سعي در رشد و پرورش فضيلت بخصوصي در خود داريد؟

33- آيا بين اطرافيان كسي را به صفت قناعت مي‌شناسيد؟

34- آيا معمولا مخارج شما كمتر از درآمد شماست؟

35- آيا مي‌توانيد به انجام كاري در هفته اخير اشاره كنيد كه حاكي از خودخواهي شما باشد؟

36- آيا همسرتان از شما راضي است؟

37- آيا از كار و شغل خود راضي هستيد؟

38- آيا از حاصل تلاش خود راضي هستيد؟

39- آيا در طول روز معمولا ياد نعمتي باعث مي‌شود خدا را شكر كنيد؟

40- آيا به نظر همسرتان، شما فرد منظم و مرتبي هستيد؟

۱۶ نظر:

  1. سلام خسته نباشید !
    یه مطلب هم بنویسید برای آن هایی که هوای دلشان یا به گفته ی شما هوای حوصله شان ابری است به خصوص در این روزهای زمستانی ...
    ممنون

    پاسخحذف
  2. آقای فراهانی، سلام ...
    می خوام درباره چند تا نکته باهاتون صحبت کنم :
    • آقای حلت در سرمقاله همین شماره ( 180 ) مطلبی رو نوشتند با عنوان : " اگر چیزی را می خواهی، رهایش کن! ". من چندبار این مقاله رو خوندم اما متاسفانه متوجه منظور مقاله نشدم. یعنی چه چیزی رو که می خوای رها کن و اگر تعقیبش کنی از خودت دورش می کنی؟ اگه امکان داره از استاد حلت بخواید که در مورد این موضوع بیشتر بنویسن و موضوع رو باز تر کنن. پیشاپیش ممنونم.
    اما چند نکته درباره " چگونگی تبدیل منفی ها به مثبت " راستی یه چیزی، من با این عنوانی که شما برای این سوالات انتخاب کردید یه خورده مشکل درام ... این سوالات به ما کمک می کنند که منفی ها رو پیدا کنیم ولی راه حل به ما نمی دن و پیدا کردن راه حل به عهده ی خود ماست ... پس شاید عنوان " پیدا کردن منفی ها بهتر باشه "
    اما درباره خودم و سوالات :
    ازتون ممنونم که با این سوالات من رو بیشتر با خودم آشنا کردید ...
    درباره سوال 11 فکر می کنم خانواده ام مقداری منو بیشتر اهل حرف می دونن تا عمل چون خودم رو بیشتر سرگرم کارهای خودم کردم اما راه حل: از این به بعد با ارتباط بیشتر و بهتر با خونواده و فعالیت بیشتر این مورد رو از منفی به مثبت تبدیل می کنم ...
    درباره سوال 14 تا حالا ورزش نمی کردم ... اما از الان تصمیم گرفتم هر روز زودتر از خواب بیدار بشم و تا یه مدت پیاده روی کنم و ان شاالله تا ماه آینده یه دوچرخه می خرم و دوچرخه سواری میکنم ...

    پاسخحذف
  3. سوال 39 رو که خوندم خیلی خجالت کشیدم ... چون شاید اونقدر ها شاکر نبودم ... همین که الان نفس می کشم ... همین که الان این قدرت رو دارم که این مطالب رو برای شما بنویسم ... همه اش نعمت هایی هستند که خداوند به من داده ... خداجون دوستت دارم ... به خاطر نعمت هایی که من و همه دادی ازت سپاسگزارم و بهت قول می دم که بیشتر شاکر باشم ...
    در آخر یه دعا دارم ... آقای فراهانی شما و کلاً تیم موفقیت برای سربلندی در زندگی به تک تک ایرانی ها کمک فراوانی می کنید ... دعا می کنم عاقبت بخیر بشید ...
    راستی نظر دادن تو بلاگ اسپات خیلی عذاب آوره ...

    پاسخحذف
  4. سلام
    ممنون از مجله ی با امیدتون.
    این روزا دلم از همه ی دنیا گرفته.او کائنات زیبایی که خدا می گفت همه شون شدن نارو زنهای نامرد.
    کم کم داره همه چیزم عوض میشه.
    گم شدم میون باور و اعتقاد و بودن وشدن و باید ها.
    .
    .
    .
    به هر حال پیروز باشین.
    در پناه فاطمه(س).بی بی تنهاییهام.

    پاسخحذف
  5. سلام من ازطریق مجله ی موفقیت آشناشدم اگرمیشودبه وبلاگم سربزنیدواگراشکالی دارددرنظرات ثبت کنید.باتشکر.....adress>mahdi741.blogfa.com

    پاسخحذف
  6. سلام استاد . خیلی خوشحال شدم که فهمیدم اینجا هم وبلاگ دارین . مطالب تون رو از توی مجله همیشه دنبال میکردم . الان برام راحت تر هم شد دسترسی به مطالب تون . اگه اجازه بدین توی وبلاگ خودم لینک تون میکنم . در مورد این سوالات هم همیشه همین طوره . باید دید رو عوض کرد . همون طور که توی مقاله آخرتون گفته بودین میشه موقعیت ها رو از منفی به مثبت عوض کرد




    با درود و سپاس فراوان : شهرام

    پاسخحذف
  7. سلام اقای فراهانی. من هر وقت سعی کردم خودمو بشناسم بیشتر از خودم فاصله گرفتم.به بیشتر سوالاتون جواب منفی دادم. حالم اصلا خوب نیست.تازگیها به هر چی دست میزنم خراب کاری میشه.

    پاسخحذف
  8. سلام
    با اینکه اکثرا حال روحی خوبی ندارم اما موفقیت رو میگیرمو میخونم تا از بیشتر شدنه حال بد جلوگیری کنم و بتونم کمی تغییر مسیر بدم...چون همیشه خوب بودن رو بیشتر دوست دارمو موفقیت این حس رو به من هدیه میکنه.مثلا یه روز که امتحانه سختی داشتم،5 صبح داشتم میرفتم دانشگاه اما اصلا حوصله ی خوندن اون درس رو نداشتم،رفتم دم دکه و موقیت خریدم و تا برسم دانشگاه تو مترو خوندمو خوندمو سر کلاس هم دست برنداشتم و این باعث شد که روحیه ی آرومی بگیرم و درسم رو هم به خوبی بگذرونم...دوست دارم بیشتر ازین نوشته ها انرژی جذب کنم.....
    باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی
    ممنون از همه

    پاسخحذف
  9. سلام آقای فراهانی واقعا وبلاگ کاغذی جالبی دارین ولی از این می ترسم از او کاغذها باشه که پرتش می کنن به هر حال ما هشدارمان را دادیم
    من می خواستم با مجله همکاری کنم آقای فراهانی آیا امکانش هست یا نه؟
    اینم شماره تماس من : 09352643059
    اکبر وکیلی
    ممنون میشم اگه جوابه سوال منو بدین
    با تشکر
    وکیلی از سنندج

    پاسخحذف
  10. 1خسته نباشيد ويژه به شما به حرفتون گوش كردم و نشستم پاي كامپيوتر تا بگم مجلتون عاليه واينكه دوباره بايدشد اين شماره عالي بود

    پاسخحذف
  11. سلام آقای فراهانی خسته نباشید
    وبلاگ من در شماره 182 مجله شما درج شده بود (www.movafaghiat4u.persianblog.ir)
    این باعث شد تا من وبلاگمو به سایت تبدیل کنم و وقت بیشتری براش بذارم و از بی حوصلگی در بیام در حال حاضر سایت (http://movafaghiat4u.com) افتتاح شده البته دارم تکمیلش می کنم و طراحیشو انجام میدم خیلی خوشحال میشم اگر شما هم سری به سایت بزنید و نظر استادانه خودتونو بهم بگید . باز هم از شما و آقای حلت و از گروه مجله موفقیت ممنونم

    پاسخحذف
  12. سلام
    خیلی خوشحالم که تونستم بالاخره وبلاگ شما رو پیدا کنم...

    چند سال پیش من در اوج نامیدی بودم که با آشنا شدن با مجله تون تونستم دوباره بلند شم...اما این بار با امید...!!

    انشاله بازم میام پیشتون..
    -------

    با رویاهای من پرواز می کنی؟!

    پس بیا!

    پاسخحذف
  13. سلام، ارادت و خسته نباشید!
    هر سوال بجا و مناسب می تونه زندگی آدمو عوض کنه. این سوال همیشگی ذهن منه: چطور می توانم وضعیت موجود را به وضعیت بهتری تبدیل کنم؟
    اینو از موفقیتی ها یادگرفتم!
    ممنون!

    پاسخحذف
  14. من از خواننده هاي پر وپا قرص مجلتون هستم و به خيلي ها مجلتون رو معرفي كردم اما يه گله دارم چرا كيفيت مجله روز به روز پايين تر مياد يه نگاه به مجله بندازين شده پره از تبليغ. اگه ميگيد بخاطر قيمت خوب ميتونيد از كاغذ با كيفيت پايين استفاده كنيد.يا حتي گلاسه نبودن خيلي كمك ميكنه به هر حال راهشو پيدا كنيد!چون همه با اينهمه تبليغ مشكل دارن.خسته نباشيد

    پاسخحذف
  15. سلام دوست كاغذي من!

    چرا اينقدر دير به دير آپ مي كنيد؟

    منتظر مطالبتون هستيم ها....

    پاسخحذف
  16. به نام خالق یکتا
    سلام.من هم از خواننده های همیشگی مجله هستم
    میخواستم مقداری انتقاد کنم "مفید و مختصر"
    1-طرح های جلد مجله خیلی تکراریه- شما میگین خلاقیت
    خواهشا در طراحی جلد مجله نوآوری کنید
    2-شما میگین خوب باشید ولی راه و روش آن را توضیح نمیدهید و فقط به موفق شدن اصرار دارید مثل معلمان محترم ما که فقط بلدند بگویند درس بخوانید ولی چطور اون با کرام الکاتبین است
    good luck

    پاسخحذف