۱۳۸۸ آذر ۳, سه‌شنبه

رازهای تبدیل منفی‌ها به مثبت‌ها

برای شما پرسشنامه‌ای تهیه کرده‌ام تا وقتی که هوای حوصله‌تان ابری نبود، به آن جواب بدهید. همین حالا؟ بله، می‌توانید همین حالا به آن جواب بدهید، اختیار با خودتان است. جواب دادید؟ هر وقت که جواب دادید، ادامه مطلب را بخوانید.

بيست سوالي

لطفا به سوالات زير با دقت كافي پاسخ دهيد:

1- آيا بين اطرافيان به عنوان شخصي كه مي‌شود روي حرف او حساب كرد و يا به قول و قرارش اعتماد كرد معروف هستيد؟

2- آيا طي ماه گذشته كسي از حسن اخلاق يا رفتار شما نكته‌اي به زبان آورده است؟

3- آيا طي ماه گذشته كسي براي رفع مشكلش به شما مراجعه كرده است؟

4- آيا دوستان و نزديكان شما براي اينكه شما ناراحت نشويد از غيبت كردن در حضورتان خودداري مي‌كنند؟

5- آيا اطرافيان شما براي حرف و صحبت شما وزني خاص قايلند؟

6- آيا نادر است اوقاتي كه شما در حال استراحت يا تماشاي تلويزيون باشيد در حالي كه بقيه افراد (خانواده) مشغول انجام كاري هستند؟

7- آيا اكثرا كاري را كه شروع مي‌كنيد به پايان مي‌رسانيد؟

8- آيا طي ماه گذشته موردي بوده است كه شما به اشتباه خود در مقابل كسي اذعان كنيد؟

9- آيا طي ماه گذشته موردي بوده است كه شما به حسن كسي توجه و به او ابراز كرده باشيد؟

10- آيا اطرافيان، شما را شخصي بامحبت مي‌دانند؟

11- آيا طي ماه گذشته موردي بوده است كه شما از خواست خود گذشته و به خواست ديگري عمل كرده باشيد؟

12- آيا اكثر كارهايي را كه تصميم به انجامش مي‌گيريد به پايان مي‌رسانيد؟

13- آيا اطرافيان شما را شخص باادب مي‌دانند؟

14- آيا طي ماه گذشته كاري در جهت رفع گرفتاري اطرافيان خود انجام داده‌ايد؟

15- آيا طي ماه گذشته به ياد داريد انتقادي از شما شده باشد و شما دروناً آن را پذيرفته باشيد؟

16- آيا روزانه به نعماتي كه خداوند به شما ارزاني داشته توجه و احساس امتنان مي‌كنيد؟

17- آيا در حال حاضر قلب شما از هر نوع كينه نسبت به اشخاص خالي است؟

18- آيا خريدهايي را كه طي ماه اخير داشته‌ايد از روي احتياج و نياز واقعي بوده است؟

19- آيه به ندرت اتفاق مي‌افتد كه دنبال اشياء گم شده خود بگرديد؟

20- آيا به ندرت ذهن خود را مشغول ايراد و انتقاد از ديگران مي‌كنيد؟

جواب دادید؟ قاعدتا ایده‌آل‌ترین جواب به همه این پرسش‌ها، باید مثبت باشد. البته ما انسان هستیم و ممکن است که به بعضی از این سوال‌ها، جواب منفی بدهیم. مهم این است که این منفی‌ها را، تبدیل به مثبت کنیم. این وبلاگ را درست کرده‌ام تا دسترسی من به شما و دسترسی شما به من راحت‌تر شود. لطفا برایم بنویسید که چطور توانسته‌اید این منفی‌ها را، به مثبت تبدیل کنید. شاید این کار را، بعد از خواندن پرسشنامه انجام بدهید. شاید قبلا هم انجام داده باشید. تجربه‌های ناب شما، زیور این وبلاگ کاغذی خواهد بود. کافی است به وبلاگ کاغذی مراجعه کنید و یک کامنت بگذارید؛ یا حتی نامه بفرستید! وبلاگ کاغذی، ترکیبی از دنیای مجازی و کاغذی است، غصه نخورید. منتظر تجربه‌های ناب شما هستم.

۸ نظر:

  1. سلام
    من نیلوفر گودرزی هستم و خوشحال می شم اگه از weblog من دیدن کنید و اگه مطلب (رو به روی مساوی می نویسم زندگی )خوب مود در موفقیت چاپ بشه
    از نوشته های زیباتون تشکر.

    www.lacrima.blogfa.com

    پاسخحذف
  2. سلام افای فراهانی
    جواب همه سوالات بله بود بجز 17 خوشحالم که تمرینات مثبت اندیشی دارد تاثیرمیگذارد و ناراحت از اینکه 100% نشده از شما متشکرم بخاطر این تست زیباتون با ارزوی سلامتی برای همه بچه های مجله موفقیت

    پاسخحذف
  3. آقای حلت آبادی،
    سلام ...
    الان داشتم صفحه وبلاگ کاغذی رو میخوندم که رسیدم به پرسشنامه رازهای تبدیل منفی ها به مثبت ... 2 یا 3 تا از جواب هام منفی بود ... یکی از سوالاتی که بهش جواب خیر دادم درباره کینه به دل داشتن از کسی بود. تو ماه گذشته از دو تا از دوستان قدیمی ام که از برادرم بهم نزدیک بودند ضربه ی بدی خوردم. واقعاً گیج شدم از کاراشون و خیلی دلم شکست. کینه بدی ازشون به دل گرفتم ... اما وقتی پرسشنامه و مخصوصاً توضیحات آخرش رو خوندم تصمیم گرفتم الان که نزدیک ساعت ده شبه 5 شنبه است برم پیش هر دوشون و بهشون بگم که کینه ای ازشون ندارم ... اونموقع واقعا خوردم کردن و دلمو شکوندن اما من قبلا با محبت هاشون یه دیوار ساخته بودم و حالا میخوام به خاطر این نامردی فقط یکی از اون آجرا رو بیرون بندازم نه اینکه کل دیوار رو خراب کنم و این حفظ رابطه رو مدیون شما میدونم.
    براتون بهترین ها رو آرزومندم ... سرتون رو بیشتر درد نمیارم با اجازه برم به دوستانم برسم ...
    به امید دیدار ...

    پاسخحذف
  4. سلام من syهستم هم از طراحي وبلاگ هم از مطالبش خوشم اومد اگه يك نتيجه گيري كلي از هر يك از تستها رو هم در دنباله بياريد ممنون مي شم.

    پاسخحذف
  5. سيدمحمدكاظمي۱۲ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱:۱۰

    سلام من سيدمحمد كاظمي از وقتي مجلتونو خوندم كلا راه و مسير زندگيم عوض شده ازتون كمال تشكر را دارم به اميد موفقيتي تمام نشدني و روز افزون براي تمام موفقيتي ها بخصوص شما كه شبانه روز در تلاشيدموفقيت همين است كه خدا به ما فرصت زنده بودن داده فقط همين......
    تو رو قران اين شعر رو با اسم خودم در مجلتون بزنيد (((حتما حتما...)))
    (انكه ما را بر صراط حق هدايت مي كند/ 14 قرن است بر دلهاولايت مي كند/ تا حسين داريم بي ترديد اهل عزتيم/ شيعه با عشق حسين احساس لذت مي كند /خوف محشر از كسي باشد كه او بي صاحب است/ صاحب ما در قيامت هم قيامت مي كند.

    پاسخحذف
  6. باعرض سلام .از بابت مقالات مفید مجله از شما وهمکارانتون تشکر می کنم و امیدوارم این روند همچنان ادامه پیدا کند .در مورد مسائل پیرامون ازدواج و پارامترهای یک همسر خوب مقالاتتون رو بیشتر کنید سپاسگذار خواهم شد .من الله توفیق .

    پاسخحذف
  7. سلام من تازه وارده این وبلاگ شدم مطالب جالبی داره از تلاشتون ممنونم

    پاسخحذف
  8. قانون جذب یعنی خرافات پیشرفته.کلاه گذاشتن سر ادما.یه مشت حرف جرت

    پاسخحذف