۱۳۸۸ آذر ۳, سه‌شنبه

... و من، جز زیبایی چیزی نمی‌بینم!

مناجاتی که می‌خوانید، ترجمه خانم ساناز کوچه‌مشکی‌‌زاده است. شاید خواندن این مناجات، برای شما مثل خواندن بقیه مناجات‌ها و شکرانه‌ها باشد. پس برایتان می‌نویسم تا بدانید که پشت این کلمه‌ها و دل‌‌نوشته‌ها، چه روحی نشسته است: مترجم این مناجات، چهار ماه پیش تصادف کرد، تصادفی وحشتناک. در این تصادف ناگوار، دست راستش، لگن راستش، مچ‌ پای راست و چپش، چند نقطه از کمرش و استخوان ران پایش شکست و آسیب دید. او همسر نازنینش را هم در این تصادف از دست داد و چون در بیمارستان بستری بود، نتوانست در مشایعت پیکر عزیزترین فرد زندگي‌اش حاضر شود. مناجات و شکرانه زیر را تقدیم می‌کنم به همه کسانی که با دچار شدن به یک صدم مشکلاتی که گفتیم، زمین و زمان را به هم می‌دوزند و یادشان می‌رود که خداوند، همیشه و همه‌جا مراقب ماست؛ درست مثل مادری که همیشه و همه‌جا مراقب فرزند دلبند خود است و حتی اگر دارویی تلخ هم در کام او بریزد، بی‌سبب نیست.

خدايا شكر

پروردگارا تو را شكر مي‌كنم براي تمام نعماتي كه به من ارزاني داشتي، براي تمام روزهاي آفتابي و براي تمام روزهاي غمگين ابري و باراني. براي غروب‌هاي آرام و شب‌هاي تاريك و طولاني، تو را شكر مي‌گويم براي سلامتي و بيماري، براي غم‌ها و شادي‌هايي كه امسال به من عطا كردي.

تو را شكر مي‌گويم براي تمام چيزهايي كه مدتي به من قرض دادي و سپس باز پس گرفتي.

خدايا شكرت براي تمام لبخندهاي محبت‌بار، دستان ياري‌رسان، براي همه آن عشق و محبت و چيزهاي شگفت‌انگيزي كه دريافت كردم.

شكر براي تمام گل‌ها و ستارگان، براي تمام فرزندان و عزيزاني كه دوستم دارند. خدايا تو را شكر مي‌گويم براي تنهايي‌ام، براي مسايلم، براي ترديدها و اشك‌هايم، چرا كه همه اينها مرا به تو نزديك‌تر كرد.

تو را شكر مي‌گويم براي تداوم حياتم، براي اينكه سرپناهي در اختيارم نهاده‌اي، براي غذايم و براي برآورده كردن تمام نيازم. امسال چه چيزي در انتظارم است. پروردگارا همان را مي‌خواهم كه تو برايم خواسته‌اي. تنها از تو مي‌خواهم، آن‌قدر به من ايمان عطا كني تا در هر آنچه بر سر راهم قرار مي‌دهي تو را ببينم و خواستت را.

آن‌قدر اميد و شجاعت تا نوميد نشوم و آن‌قدر عشق و محبت... هر روز بيش از روز قبل، عشق نسبت به خودت و آنان كه در اطرافم هستند. پروردگارا، به من بردباري، فروتني و تسليم و رضا عنايت فرما، خدايا مرا آن ده كه مرا آن به، و آنچه را كه نمي‌دانم چگونه از تو بخواهم.

پروردگارا، به من قلبي فرمانبردار، گوشي شنوا، ذهني هوشيار و دستاني ساعي عنايت فرما تا بتوانم تسليم رضايت گردم و آنچه را كه به كمال برايم خواسته‌اي بر ديده منت بپذيرم.

خدايا، بر تمام عزيزانم بركت و بهروزي عطا كن و صلح و دوستي و آرامش بر قلوب انسان‌ها حاكم گردان. آمين

۳ نظر:

  1. salam omidvaram haletoon khoob bashe,az talashetoon baraye neveshtehaye mofid tooye majale tashakor mikonam...... ye soal:shoma too majale khanoome koochemeshki zade ro nevisande moarefi kardin amma inja motarjem.chera?

    پاسخحذف
  2. سلام
    فوق العاده بود و تاثیر گذار.
    آقای فراهانی خیلی ممنون از اینکه یه راه ارتباطی دیگه با موفقیت برای ما باز کردید.
    دوست دارم مطلبی رو برای شما ارسال کنم تا اگر صلاح دونستید چاپش کنید
    اجازه هست؟
    m21_parvaz@yahoo.com

    پاسخحذف
  3. ســلام:

    خیلی خوبه که می تونیم از این طریق با مجله در ارتباط باشیم

    من همیشه مطالب وبلاگ کاغذی رو می خونم

    خیلی خوبه واقعا ممنونم متنوع و جذابه

    تو این روزهای امتحان برامون دعا کنید

    امیدورام همه موفقیتیها موفق باشن

    مخصوصا کسانی که برای این مجله پربار زحمت می کشن

    پاسخحذف